יום שישי, 25 בנובמבר 2022

איך בוחרים מיקס ומאסטרינג?

יש כמה פרמטרים ייחודיים שאליהם כדאי להתייחס אם רוצים לבחור קורס מיקס ומאסטרינג ברמה גבוהה. קודם כל, כדאי להחליט ולבדוק האם מדובר על קורס אונליין או על מפגשים פיזיים. לקורס אונליין יש יתרונות רבים מבחינת המחיר והזמן שהוא חוסך, אבל החיסרון במסלול הספציפי של מיקס ומאסטרינג בא לידי ביטוי בכך שלעיתים הוא דורש ויתור על זמן באולפן ובסטודיו. לעומת זאת, קורס עם מפגשים פרונטאליים מאפשר לשלב את הידע המעשי יחד עם ידע תאורטי ולהפיק את כל היתרונות ממסלול של מיקס ומאסטרינג גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

עוד פרמטר שכדאי להתייחס אליו הוא דרגת הקושי של קורס מיקס ומאסטרינג ולפיכך גם קהל היעד שהוא מתאים לו. אם למשל רוצים להתחיל קורס כזה בשלבים מאוחרים יחסית של קריירה בהפקה מוזיקלית, סביר להניח שנרצה להצטרף אל כיתה של מתקדמים. אבל אם נמצאים רק בתחילת הקריירה או שעוד לא בטוחים לגבי קורס מיקס ומאסטרינג לעומת אפיקים אחרים, דווקא קורס בסיסי ייתן פתרון יעיל.


 

כמה עולה קורס מיקס ומאסטרינג?

אי אפשר לדבר על השוואה בין מסלולי לימוד שונים בלי להזכיר את העלויות של מיקס ומאסטרינג ואת פערי המחירים בין הקורסים. על פניו לא אמורים להיות פערים כאלה כי בכל קורס לומדים את אותם תכנים, אבל המציאות כמובן הפוכה – קיימים פערים של עשרות אחוזים שנובעים מזה שאיכות הקורסים אינה זהה.

הפתרון הוא להכין את שיעורי הבית ולהכיר את המחירון המקובל בתחום ובענף. לאחר מכן, ניתן לבדוק התאמה בין העלות הממוצעת של קורס מיקס ומאסטרינג לבין התקציב שאותו מוכנים להשקיע. ככל שעושים את זה זמן רב יותר מראש, כך גם נערכים נכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ריטרדר

שיפור ניהול הבצק: הרבגוניות של ריטרדר בפעילות המאפייה מעכבים בפעילות המאפייה משמשים כלים יקרי ערך לניהול תסיסת בצק, ומבטיחים פיתוח טעמים א...