יום ראשון, 19 ביוני 2022

כל מה שצריך לדעת על תרומה כספית לנזקקים

הנושא של תרומה כספית לנזקקים מורכב מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, יש סוגים שונים של תרומות שאותן אפשר להעביר. על קצה המזלג, ניתן להזכיר למשל את ההבדל בין תרומה כספית בלבד לבין תרומה שבה משלבים בין העברת כספים לבין סיוע חומרי או שעות התנדבות. בכל אחד מהמקרים הללו, הדגש הוא על מידת ההתאמה של התרומה לצרכים של קהל היעד וגם של התורמים.

שנית, קיימים הבדלים בין סוגים שונים של תרומה כספית לנזקקים גם מבחינת האופן שבו מעבירים אותם. כך למשל אפשרות אחת היא להעביר תרומה בצורה עצמאית ועל ידי יצירת קשר עם משפחות נזקקות או אנשים שנמצאים מתחת לקו העוני, בעוד אפשרות שנייה היא לעשות את זה ישירות דרך עמותות שמתמחות בנושא.


איך מחליטים על ההיקף של תרומה כספית לנזקקים?

אי אפשר לדבר על הנושא של תרומה כספית לנזקקים בלי להתייחס ישירות לסוגיה הכלכלית. כמובן שככל שהתרומה גבוהה יותר כלכלית כך היא גם עוזרת ליותר אנשים, אבל מה שצריך להסתכל עליו זה היחס בין הצורך בשטח לבין התקציב שלנו. מעשית, אין אף תרומה כספית לנזקקים שהיא בלתי מוגבלת מבחינת הסכום ולכן חשוב להחליט על ההיקף מראש.

הדרך לקבוע את ההיקף של תרומה כספית לנזקקים היא להתייעץ עם עמותות שונות וגם לעקוב אחר מחקרים ונתונים. את המידע ניתן בין היתר לקבל באמצעות מוסדות וגופי רווחה כגון ביטוח לאומי, משרד האוצר או עמותות במגזר השלישי.

במקביל, כדאי כל הזמן לעקוב אחר פרסומים באמצעי התקשורת ולהבין מתי יש צורך גבוה בהעברת תרומה כספית לנזקקים – כמו למשל בתקופת החגים או בתקופות עמוסות אחרות לאורך לוח השנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ריטרדר

שיפור ניהול הבצק: הרבגוניות של ריטרדר בפעילות המאפייה מעכבים בפעילות המאפייה משמשים כלים יקרי ערך לניהול תסיסת בצק, ומבטיחים פיתוח טעמים א...