יום שישי, 25 בנובמבר 2022

התועלת והיתרונות של דיאטה קטוגנית

דיאטה קטוגנית מציעה מגוון יתרונות משמעותיים שאותם קשה להשיג בתפריטים אחרים. קודם כל, היא מציעה יתרונות בהקשר של התמודדות עם מצבים רפואיים ספציפיים. התפריט של דיאטה קטוגנית מאפשר להתמודד עם אפליפסיה, אלצהיימר, פרקינסון וטרשת עורקים ויש השערות לגבי קשר חיובי בינה לבין יעילות בהתמודדות עם אוטיזם.


 

שנית, היתרון הכי מוכר ובולט של דיאטה קטוגנית בא לידי ביטוי בירידה במשקל. כל עוד מתמידים בתפריט של דיאטה קטוגנית, יורדים מהר מאוד במשקל ומשיגים תוצאות מעולות בתוך זמן יחסית קצר. אמנם תוצאות אלו עלולות ללכת לאיבוד במידה ולא ממשיכים עם הדיאטה, אבל אין ספק לגבי היעילות הגבוהה שלה.

איך יורדים במשקל במהלך דיאטה קטוגנית?

גברים ונשים בטווח רחב של גילאים בוחרים כיום בתפריט של דיאטה קטוגנית כדי לרדת במשקל. מבחינתם, המעבר לתפריט של דיאטה קטוגנית מבוסס על ניסיון לגרום לגוף להוציא יותר אנרגיות כדי להפוך שומן לאנרגיה לעומת פחמימות. בשביל להשיג את המטרה הזו, מבססים את התזונה של דיאטה קטוגנית על שומנים ולא על פחמימות. כאשר הגוף מחפש מקור אנרגיה זמין ואין לו גלוקוז, הוא יעבור לפרק את מאגרי השומן וכך למעשה יושגו היתרונות של דיאטה קטוגנית.

בשביל לרדת במשקל עם תפריט של דיאטה קטוגנית צריך להתמיד בה לאורך זמן וכאן גם קיים הקושי. כמו כן, יש מחקרים שמראים יעילות זהה של דיאטה קטוגנית ליעילות של דיאטה דלת קלוריות או דיאטה ים תיכונית. בנוסף, חשוב לזכור שאף תפריט תזונתי לא אמור להחליף פעילות ספורטיבית. על מנת להשיג תוצאות וגם לשפר את איכות החיים, חשוב מאוד לשלב פעילות גופנית מתונה לפי סרגל מאמצים מסודר ברמה היום יומית ובצורה מלאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ריטרדר

שיפור ניהול הבצק: הרבגוניות של ריטרדר בפעילות המאפייה מעכבים בפעילות המאפייה משמשים כלים יקרי ערך לניהול תסיסת בצק, ומבטיחים פיתוח טעמים א...